Lege- og behandlertelefonen til Nav

Illustrasjonsfoto: Scandinavian StockPhoto / Jan Solheim / manipulert
Hvem er dere?
Lege- og behandlertelefonen er en del av Nav kontaktsenter, som er Nav sin førstelinje for kontakt med brukere, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere. Vi kan hjelpe våre innringere med raske og gode svar i første ledd. Ved behov kan vi sikre at man får kontakt med riktig person i Nav. Veilederne skal forstå hva som ligger i begrepet trygdemedisin, uten å være medisinere selv. Vi skal være en veiviser i Nav, som hjelper leger og behandlere å navigere i et regelverk og en organisasjon som kan være kompleks. Hvis det er behov, kan vi gjøre oppslag på en pasient hvis du identifiserer deg som innringer. Da ber vi om HPR-nummer.
Hvem kan ringe til dere?
Hva kan man spørre om?
Hva er de vanligste spørsmålene dere får?
Hva er det rareste spørsmålet dere har fått?